אנדרואיד נוגס באייפון

מערכת ההפעלה הסלולרית של גוגל צומחת על חשבון האייפון במכירות, בפופולריות ובמספר האפליקציות. על פי נתוני ChangeWave בין ספטמבר לדצמבר 2009 גדל השימוש באנדרואיד ב-200%.

מרבית מכשירי האנדרואיד החדשים היו מכשירי הדרויד של מוטורולה, שהושקו בחודש נובמבר. הסקר נעשה לפני השקת הנקסוס 1, הסלולרי הראשון מתוצרתה של גוגל.

עם זאת, יש לציין כי שיטת המחקר של ChangeWave מבוססת על סקר צרכנים, ולא על נתונים מוצקים כגון מספר התקנות, נתוני גלישה או מכירות.

נוסף לצמיחה בשימוש, נרשמה גם עלייה מרשימה במודעות למערכת ההפעלה החדשה ובנכונות להתנסות בה. מבין הנסקרים אשר העידו כי הם מתכוונים לרכוש סמארטפון ב-90 הימים הקרובים, 21% הביעו רצון לקנות מכשיר אנדרואיד – עלייה מ-6% בחודש ספטמבר. העלייה באה על חשבון ירידות של 3% ברצון לקנות מכשיר פאלם או Windows Mobile, וירידה של 5% ברצון לקנות אייפון. למרות עלייה קלה בהעדפה לבלקברי, הזינוק של האנדרואיד הציב את מכשיריו במקום השני בפופולריות, לאחר האייפון.

גם בשוק האפליקציות הסלולריות מתחילה גוגל לנגוס בשליטתה של אפל. על פי נתוני חברת המחקר גרטנר שהביא אתר Ars Technica, אפל שלטה בשנת 2009 ב-99.4% משוק האפליקציות, אשר מוערך ב-4.2 מיליארד דולר ל-2.5 מיליארד האפליקציות שהורדו. אך עם תמשיך מגמת המכירות הנוכחית, צפויה אפל לרדת ב-2010 לכשני שלישים מהשוק בלבד, ואת הפער ימלאו חנויות האפליקציות של המתחרות, ובעיקר ה-Android Market, חנות האפליקציות של גוגל אשר מכילה כבר יותר מ-20,000 אפליקציות. מערכת ההפעלה הסלולרית של גוגל ממשיכה במגמת הצמיחה על חשבון האייפון של אפל. בין ספטמבר לדצמבר 2009, הוכפל השימוש באנדרואיד פי שלושה, והגיע ל-4% מהסמארטפונים בארה"ב, כך עולה מנתוני חברת המחקר ChangeWave.

מרבית מכשירי האנדרואיד החדשים היו מכשירי הדרויד של מוטורולה, שהושקו בחודש נובמבר. הסקר נעשה לפני השקת הנקסוס 1, הסלולרי הראשון מתוצרתה של גוגל.

 

 

עם זאת, יש לציין כי שיטת המחקר של ChangeWave מבוססת על סקר צרכנים, ולא על נתונים מוצקים כגון מספר התקנות, נתוני גלישה או מכירות.

נוסף לצמיחה בשימוש, נרשמה גם עלייה מרשימה במודעות למערכת ההפעלה החדשה ובנכונות להתנסות בה. מבין הנסקרים אשר העידו כי הם מתכוונים לרכוש סמארטפון ב-90 הימים הקרובים, 21% הביעו רצון לקנות מכשיר אנדרואיד – עלייה מ-6% בחודש ספטמבר. העלייה באה על חשבון ירידות של 3% ברצון לקנות מכשיר פאלם או Windows Mobile, וירידה של 5% ברצון לקנות אייפון. למרות עלייה קלה בהעדפה לבלקברי, הזינוק של האנדרואיד הציב את מכשיריו במקום השני בפופולריות, לאחר האייפון.

גם בשוק האפליקציות הסלולריות מתחילה גוגל לנגוס בשליטתה של אפל. על פי נתוני חברת המחקר גרטנר שהביא אתר Ars Technica, אפל שלטה בשנת 2009 ב-99.4% משוק האפליקציות, אשר מוערך ב-4.2 מיליארד דולר ל-2.5 מיליארד האפליקציות שהורדו. אך עם תמשיך מגמת המכירות הנוכחית, צפויה אפל לרדת ב-2010 לכשני שלישים מהשוק בלבד, ואת הפער ימלאו חנויות האפליקציות של המתחרות, ובעיקר ה-Android Market, חנות האפליקציות של גוגל אשר מכילה כבר יותר מ-20,000 אפליקציות.

מקור: כלכליסט

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s