יש לי וידוי! בעצם יותר מאחד

בעיית העברית ידועה לכל אנדרואידי מתחיל. כמעט בכל פורום לכל מכשיר יש כמה וכמה פוסטים בענין של תיקוני העברית – מיותר להרחיב.

במשך תקופה ארוכה, באופן אישי יצא לי "לתקן" (ותיכף תבינו למה זה במרכאות), יותר מכמה וכמה רומים למכשירים שונים. לפעמים זה היה לשימוש אישי, ולא אחת כמענה לבקשות.

חיפוש בפורום מעלה את הגיחוך.

ברשימת תוצאות החיפוש יופיע שמי בצורה די מכובדת (לטעמי, לפחות), "התיקון שזאביק יצר", "הרום עם התיקון של זאביק", ועוד כאלה על זו הדרך.

תמיד הרגשתי עם זה שלא בנוח, בגלל שאת התיקון לא אני יצרתי, פשוט השתמשתי בתיקון שהופיע בפורום, ונכתב על ידי רון רגב הידוע יותר בניקו classicaldude, באשכול הזה. (החלק של רון רגב בכל הסיפור המורכב הזה הוא יצירת הסקריפט, על התיקון עצמו אחראים שמות נוספים כמו erasmux, dudyk וmena, ועל כך בפוסט נפרד שיספר על השתלשלות הענינים עד הלום).

זהו הוידוי הראשון. קבלתי הערכה על לא עוול בכפי.

המגוחך יותר הוא, שלא עקבתי אחרי האשכול כמעט מאז שהוא עלה לראשונה (מאי 2010), ונותרתי עם ה"תיקון לעברית" של הדור הקודם. תיקון שמסדר רק את הבעיה בשילוב הספרות והאותיות, (התיקון הידני שם בפוסט), ומעבר לכך שהוא לא מסדר את העברית בגלריה ובכותרות הג'ימייל, בגוגל טוק ובעוד מחוזות, הוא גם מסורבל ומסובך.

אם רק הייתי עוקב הייתי יודע על הסקריפט הנהדר שעושה את העבודה בצורה מושלמת.

לא מדוייק שלא ידעתי עליו, ידעתי עליו. ("מה אתם אומרים, ידעתי או לא ידעתי"?) רק שהיה לי נסיון קצת כושל איתו ממש בתחילת הדרך, ולא השכלתי לנסות אותו שוב בהמשך.

די במקרה, כשבקשתי את עזרתו של רון רגב במייל, הוא בקש שאבדוק בטא של גירסה חדשה לסקריפט, אחרי שניסיתי אותו ובהצלחה – יש לציין, פשוט גיחכתי על עצמי, איפה הייתי בכל אותם שנים שהסקריפט הזה הופיע, וידעתי עליו, ולא השתמשתי בו.

אני מעתיק לכאן את רשימת הפתרונות שתקבלו בהרצת הסקריפט, מתוך האשכול שעוסק בענין, ראו כאן.

1. התקנת פונטים עבריים. אנדרואיד 2.2 כולל פונטים עבריים מובנים, והם בהחלט יפים – אבל לא כוללים הדגשות. הפונטים של התיקון כן כוללים.
2. תיקון בעיית היפוך המספרים בתוך טקסט עברי ותיקון היפוך כותרות ההודעות בג'י מייל ובאפליקציות נוספות. כמו כן ניתנת אפשרות לתקן את המצב בו תמונת איש קשר מסתירה טקסט, באפליקציית ההודעות המקורית של אנדרואיד וב-Google Talk.
3. מקלדת עברית שמציעה מילים בסדר נכון, ולא הפוך. ישנן מקלדות נוספות טובות, אבל זו בדוקה, ראויה, אמינה וחינמית.
4. תיקון בעיית העברית בלוח השנה הגנרי של אנדרואיד (לא של HTC) ובגלריה התלת-מימדית
5. פירוט אודות בעיות ביישור מיילים.
6. תיקון העברית ההפוכה בניווט של גוגל (brut maps).
7. תיקון למצב בו שמות האנשים בווידג'ט אנשי הקשר של HTC מהבהבים. תיקון זה דורש wipe של ה-cache partition וה-dalvik cache כדי לעבוד. פרטים נוספים כאן.

אגב,יצא לי לנסות מאז אתמול את הסקריפט פעמיים, על אנדרואיד 2.3, והעסק עובד יוצא מן הכלל.

כדאי לציין, שישנן שתי ברירות בהרצת הסקריפט, תיקון לקובץ ללא קשר למכשיר, (למקרה שתרצו להכין רום שכולל את התיקונים), ותיקון שעובד על מכשיר ספציפי, בחיבור המכשיר למחשב, הוא יודע לשלוף את הקובץ, לתקן אותו, ולשתול אותו חזרה.

הייתי מוכרח לפרוק. 🙂

7 תגובות ל-“יש לי וידוי! בעצם יותר מאחד

  1. הבעייה עדיין לא ניפתרה עם משתמשי רום ODEX , שם יש בעיית חתימות , והפיתרון היחיד הוא החלפת רום , לצערי לא נימצא עדיין פיתרון לתיקון העברית ברום מבוסס ODEX ללא החלפת רום ומחיקת כל הנתונים 😦

    אני מקווה שמישהו פה בפורום ירים את הכפפה .
    שבוע טוב

  2. אכן, לא מדובר על רומים מקוריים העשויים מקבצי odex.
    רק שזה לא כל כך קריטי כשיש תמיד די במיידי רומים deodex.

  3. אני מקווה שמישהו פה בפורום ירים את הכפפה .
    אין כפפה להרים. פשוט אין אפשרות כזו.

  4. כן. אין אפשרות כזו, וכנ"ל לגבי תיקון עברית על מכשיר שלא עבר רוט. הרומים שנמצאים ברחבי הפורום כל כך יותר טובים מאלה שמגיעים עם המכשירים, ויש כל כך הרבה מדריכים כיצד להחזיר מכשיר למצבו המקורי אם צריך לנצל את האחריות. אז באמת שאין סיבה להיצמד לתחושת ה"אני לא רוצה להרוס את המכשיר שלי עם רום חדש" או "בטוח שמה ששמו לי על המכשיר זה הכי טוב". שתי ההצהרות האלה עובדתית שגויות.

  5. יש מצב לתיקון עברית לHTC Desire HD לרום Android Revolution HD 2.0.6 כולל בעית הכותרות בגימייל?
    תודה רבה רבה כבר מראש!!

    למרות שתקבל עוד תודה כשתביא את התיקון P: חח

  6. mena
    אני מבין את תשובתך אבל אפשר לענות קצת יותר בנימוס ולא לחזור על מה שכתבתי בצורה צינית , אנחנו רוצים לעזור אחד לשני פה ולא לריב
    לילה טוב .

  7. מר שלוש נקודות – קראת כרגע פוסט על סקריפט שעושה את התיקון בשבילך, ונתנו לך קישור לשם. ואז אתה שואל אם יש מצב לתיקון? טוב, אני אהיה מאוד מנומס ואפסיק להקליד.

להשאיר תגובה

